Analitycs

понеделник, 27 октомври 2014 г.

Въпроси от наши читатели за насоки за отваряне на магазин за дрехи втора употреба

Здравейте,

Попаднах на вашия блог случайно.
Искам да отворя магазин за дрехи втора употреба.
Трябват ми малко насоки и информация.
Бихте ли ми отделили малко от Вашето време ?

Благодаря предварително !

Поздрави,
Александър Б.

Благодаря Ви , много сте учтив !

Ето и мойте 10 въпроса:

1. Вие от къде зареждате стока в момента, може ли да посочите конкретни търговци ?
2. Средно количество поръчване месечно спрямо печалба ,за да бъде смислен
оборота ?
3. Какви стоки да се поръчат главно /мъжки , женски / и какви артикули -дънки ,блузи, ризи???
4. В какъв вид пристига стоката в съответствие с нейното качество
./cream..../,ще има ли нужда от гладене, пране - т.е ще има ли брой заети за нейното
обработване.
5. Минимално количество стока за започване на бизнес при голям магазин.
6. Има ли голяма разлика между cream и първо качество, правите ли микс от двете ?
7. Основни грешки ,от които да се предпазим - тънкости и подводни камъни ?(утвърдени принципи в поведението на клиента и борсите за дрехи)
8. Съгласно количеството на стоката необходимостта от брой заети за нейното
обработване и продаване.
9. Какъв период от време според Вас е необходимо за избиване на първоначалната инвестиция,ако нещата са потръгнали.
10. Този въпрос оставам Вие да си зададете и отговорите, особено ако съм пропуснал нещо много важно според Вас.

Ще очаквам с нетърпение отговорите и начина на заплащане на консултацията !


Поздрави,
Александър


Здравейте,
ще се опитаме конкретно да Ви отговорим на посочените въпроси и накрая да направим едно резюме.

1. Вие от къде зареждате стока в момента, може ли да посочите конкретни търговци ?
Така, това е най- важният момент от целият процес. Нямате ли хубава и точна стока за Вашите клиенти все едно нищо нямате. Ако Ви е калпава стоката колкото и да се стараете
да угодите на клиентите си ( усмивки , добро отношение ...) няма да реализирате нужните продажби. Ние попаднахме в този капан на времето. Супер отношение към клиентите,
отваряш им вратата ходиш с тях говориш усмивки , а те се врътват из магазина виждат , че няма вече нищо хубаво и ново за тях и си заминават. А реално са дошли с $ да си купят
нещо.
Стигнали сме до извода , че ако стоката ти е хубава и на нормални $ , дори да си гониш клиентите те пак ще дойдат да се ровят из магазина и да искат да купят от нея.
Конкретно от къде да зареждате, в момента големите борси не са много. Хумана ( с.Слънчево), Мания , Бултекст , ЕвроТекст, ЕкстраТекст, ТЕКСАЙД ,Мъпет Маг.
Има няколко по-малки търговци който зареждат от тези магазини, и са тип малки борси който сортират за техни магазини и отделно продават ненужната им стока на едро.
Няма реално борса в Б-я , която да работи за Вашият интерес, с малки изключения на ЕвроТекст и ТЕКСАЙД. Ще кажете защо, ?! Ще Ви обясня конкретно сега.
Имаме доста сериозни отношения със всички посочени борси по-горе. Изградили сме добри отношения със собственици или мениджърите им и имаме вътрешна информация
която е . Всички поддържат ТЕХНИ вериги магазини. Като част от магазините им са в Гърция и Румъния.
Когато вкарат един контейнер стока 20т. от тях заделят "каймака" 4т. , който отива директно в Гръцките или Румънските им магазини. ( Там продават на 40евро/кг) После заделят 7т
от най-хубавите останали дрехи за вътрешната си магазин-на мрежа. Имат 3т. брак ( скъсани изцапани , възглавници, ... ) те се изхвърлят и остават 6т дрехи вече се досещате с
какво качество. Е тези дрехи са за такива като Вас.
Задължително ако сами, ще купувате от складове трябва да е по - малко от няколко места. Първоначално зареждане само екстра качество. Без второ трето .... Много е Важен
старта и първото впечатление на клиента. При първото зареждане не гоним печалба а , набиране на редовни клиенти.
Аз бих препоръчал конкретно тези фирми за първо зареждане : Мания, Евротекст, ТЕКСАЙД . Другите са трудни за работа а Хумана в момента работят само с трето качество.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2. Средно количество поръчване месечно спрямо печалба ,за да бъде смислен
оборота ?
Тука малко не е зададен правилно въпроса, нека го парафразираме на :Колко често трябва да зареждаме, за да имат интерес РЕДОВНИТЕ ни клиентите и да ни посещават?
Всяка седмица нова стока . .. Това е перфектния вариант, но не може да си го позволите с един магазин . И идеалният вариант е да отворите три магазина и да въртите всяка

неделя
стоката между магазините. Истината е , че повече от 30% от цялото ново зареждане не може да продадете . И какво правите с другите 70% ? Много важен момент. Ние така се
издънихме, мислихме си , че правим пълно зареждане и после само , ще до зареждаме. И какво стана първият месец 4500лв печалба. вторият 2000лв третият 1000лв и от там
нататък влязохме в спиралата на фалита ( -10 000лв) Схемата с до зареждането е най- губещата. Лесен вариант е със склад ако смятате само един магазин да въртите.
Прибирате всичко в склада на една , две седмици и изкарвате изцяло ново зареждане. Имайте в предвид , че клиента е адски паметлив. Той , ще запомни по добре стоката Ви от
Вас. С едно идване той , ще знае какво имате, ще си купи две три неща и като дойде след една седмица и пита " Ко, ново ?" Вие какво правите ?  Ще му кажете " Ами тука имаме два
щендера с нова стока, понеже само толкова купиха през седмицата и толкова до заредихме. "Ами сами се досещате , че не върви така . Аз силно ви съветвам старт с три магазина
или в краен случай- склад . Но си е разхищение хубавата стока да стой в склад , като може да е на друго място и някой да я купи.
Имайте в предвид , че 90% от Вашите клиенти, ще са редовни а 10% ще са случайно минаващи.
А редовните Ви клиенти клонят към дадена константа примерно 200 клиента ( Казвам я съвсем ориентировъчно ),
те примерно средно ще купят 10 неща/месечно, на средна цена 15лв. Значи имате три фактора ( редовни клиенти, бр. купени артикули и средна цена на артикул). Трябва

постоянно да мислите как да увеличите тези 3 фактора, за да можете да си увеличите печалба.
Ако магазина Ви е на "скъпарско" място, ще имате "скъпи" клиенти ( средна класа работеща около магазина ) те нормално остават по 30 до 70лв/ месец, но наистина за скъпарски

дрехи без компромис в качеството.
Ако магазина Ви е на по забутано място с пенсионери , те няма да оценят високото качество на дрехите и там може да се направи компромис с качеството, те остават около

10-30лв месечно.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3. Какви стоки да се поръчат главно /мъжки , женски / и какви артикули -дънки ,блузи, ризи???
На всеки магазин му "вървят" различни артикули. Зависи от редовните клиенти.Тука в началото ( първата година) е на проба грешка, зарежда се от всички артикули и се следи

поведението на Вашите клиенти. При нас вървяха много "скъпарските" дрехи за лелки ( бяхме на "скъпо" място, дънки , поларени дрехи , спортни долнища , работни дрехи ( имаше

строежи в квартала с много работници), Пердета , чанти - много се купуват, всякакви аксесоари , пердета. Ризи , панталони , поли , детски дрехи - не се търсеха , нямахме такива

клиенти.
Много се търсят обикновено забранените стоки ( бебешки , обувки , бельо), но там Вие си преценявате дали да рискувате да ги продавате понеже следят за тях.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4. В какъв вид пристига стоката в съответствие с нейното качество
./cream..../,ще има ли нужда от гладене, пране - т.е ще има ли брой заети за нейното
обработване.
Дрехите се пренасят в чували по 10кг или по 40кг баксове.
Всяка борса по различен начин "мачка" дрехите.Обикновено 50% от дрехите имат нужда от гладене - което е задължително! Не може да си позволите да имате намачкани ,

мръсни и скъсани дрехи. Конкуренцията Ви е убийствено голяма и не трябва да имате пропуск. Магазина трябва да Ви е като в аптека, на клиента да му е удоволствие да купи

дрехата а не поредния парцал който има в къщи.
Трябва да има назначен човек да глади и пере. Задължително перете дрехите който са мръсни или много миришат на застояло. Сега за колко време, ще и отнеме да изгладят

дрехите или да ги изперат, зависи от Вас.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5. Минимално количество стока за започване на бизнес при голям магазин.
Идеалния вариант е всичката Ви стока да стой в магазина/магазините а не да има излишна стока по складове и чували. Към това трябва да се стремите. Обикновено средно в 60

кв. метра магазин се побират около 700кг дрехи  подредени в работещ магазин. Вие сами може да си сметнете спрямо квадратурата с колко кг. стока ще работите.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
6. Има ли голяма разлика между cream и първо качество, правите ли микс от двете ?
Това са термини на борсите. Колкото повече правите компромис с качеството, толкова повече губите доверието в редовните Ви клиенти. Аз бих работил само с най- хубава стока

докато набера редовни клиенти. След това бих помислил да намаля качеството с микс от по-ниско качествени . Когато се вкарва по-ниско качество дрехи задължително се оглежда

за скъсано и изцапано. Скъсаните дрехи се заделят и се дават на договорена шивачка да ги ремонтира ( договаряте се с някоя женичка, да Ви оправя скъсаните дрехи, или да
зашива орнаменти на изцапаните места )
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7. Основни грешки ,от които да се предпазим - тънкости и подводни камъни ?(утвърдени принципи в поведението на клиента и борсите за дрехи)
Качеството на стоката която , ще Ви дадат складовете в Б-я, зависи от личното Ви отношение с лелката която завежда склада. В началото на нас ни даваха доста кофти стока и на
гонеха постоянно . Но с времето почнахме да оставаме бакшиш на лелката или на младежа който избираше чувалите със стоката и нещата си дойдоха на място. Те ни имат довери
вече да ни дадат подбрана стока , и да вземат % над цената която искат във формата на бакшиш. Колкото и да е странно в тези борси има чували за техни хора и за такива който
тъкмо навлизат в бизнеса. Обикновено това става зад гърба на собственика на борсата и е на ниво завеждащ склад. Забелязвам, че доста търговци като Вас ходят по магазините

на Мания и Бултекст и си пазаруват на бройка. Това е хубав Вариант на работа, след като знаете вече какво Ви търсят клиентите си обирате от тези магазини конкретните дрехи.

Тогава няма изненади.
Имайте в предвид , че за дрехите имате 4 сезона ( Зима , Пролет , Лято , Зима ) Това означава, че ще имате 4 изцяло нови зареждания , което си гълта доста финанси и ресурс по
складирането на дрехите.  Най- силните месеци са Септември до Януари , Февруари Март няма продажби . Април Почва работата и се засилва до Началото на Юли и тогава спира
Юли Август няма работа и Септември пак почва. Имате 4 месеца в годината ( Февруари , Март , Юли Август ) когато работата е около 0, Имате 4 месеца когато работата е колкото
да си избиете разходите и 4 месеца когато ще сте в къпания .
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
8. Съгласно количеството на стоката необходимостта от брой заети за нейното
обработване и продаване.
Ние имахме момиче, което сортираше дрехите за магазина. Отваря чувала изкарва дрехите и ги сортира по щендери по артикули. Стоката за целия магазин я оправеше за една
седмица. Мина известно време и и казах, че парите за една седмица, ще и ги дам когато свърши работата и ако и остане свободно време може да не идва . Работата от 7 дена я свърши за 2 дена :) Така, че тука зависи от управителя на магазина как ще мотивира и контролира персонала. Обикновено за голям магазин над 200кв.м. е хубаво да има една сортировачка, 2 помощни персонала един на касата и управител. Това е минимума от хора на смяна. Сортировачката е хубаво да се занимава и с гладенето, прането и отделянето за шиене. Консултантите посрещат и помагат на клиентите и следят за кражби. В момента заплатите за тези хора е около 500лв/месец-нето, управител около 650лв/месец-нето. (във Варна , за Сф не знаем)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9. Какъв период от време според Вас е необходимо за избиване на първоначалната инвестиция,ако нещата са потръгнали.
Тука малко нещата са обърнати обратно. Обикновено в началото оборотите са големи и първите дни са най-силните продажби. Оборотите който направите първите 3-дена , е
почти не-възможно да ги направите след това през годината( ако подходите с правилното откриване както писахме в блога ). Затрупвате със стара стока и забравянето коя е нова и
коя е стара е съвсем реален проблем , ако не решите проблема с логистиката си.
Задължително на бройка продавайте дрехите, не на кг.На всяка дреха се слага етикет с цена. Поставянето става с пистолет за етикети, и на квадратни картончета с маркер се
пишат цените. На етикета може да сложите допълнително малък номер бележест ( борса от която сте купили дрехата, дата, доставна цена ) , така логистиката след време е доста
улеснена , иначе става една каша и когато се сменя персонал лесно, ще се ориентират със стара стока какво да правят.Работата е доста, но най- важното е да не си пестите трудът.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10. Този въпрос оставам Вие да си зададете и отговорите, особено ако съм пропуснал нещо много важно според Вас.
Тука, ще спомена част от нещата който правим ние в момента, и ще можете да печелите горе долу колкото и от клиентите в магазина/те Ви. Помислете за онлайн продажби. Така
или иначе, ще имате стоката и помещението ( магазина ) можете да представите продуктите си пред доста повече реални клиенти който са в друг град или село.
Организацията на онлайн магазин не е лесна, но е стандартна. Трябва да се снимат и качват дрехите в магазина, да се трият от базата данни след като се продадат в магазина.
Допълнително се разработва и фейсбук страница в която пак се промотират дрехите. На клиентите в магазина се раздава сайта или фейсбука, за да могат да гледат или да се
промотират нови продукти.
Ние в момента продаваме в ebay, и смятам ,че успяваме да се справим доста добре. Печалбата от нещата който продаваме е между 5 -7 000лв/месечно. Ное плод на доста усърдна работа и тясно познаване на различни продукти и правилното представяне в Интернет.

Всичко което сме написали е нашо виждане за нещата и е на база опита в областта.Надявам се да Ви свърши полезна работа и да сме отговорили на част от многото неизвестни.


За контакти:
Харесайте ни в facebook.com
https://www.facebook.com/pages/Drehi-vtora-upotreba/295851110622800
roubin2013@abv.bg


Няма коментари:

Публикуване на коментар