Analitycs

понеделник, 27 октомври 2014 г.

Въпроси от наши читатели относно как се прави бизнес с дрехи втора употреба

Здравейте,
Попаднах на блока Ви в Интернет и разбирам, че сте запознат с нещата, затова се обръщам с няколко въпроса към вас.
Решили сме да отворим магазин за дрехи втора употреба и търсим фирма или евентуално надежден вносител, от който да зареждаме. Тъй като имаме добри контакти в Белгия, на първо място искам да Ви попитам дали не знаете място или фирма, от където можем директно да закупуваме дрехите. Защото както сте отбелязал в блога, повечето от българските вносители имат собствени магазини и хубавата стока отива в тях. Но така или иначе ако не намерим директен контакт с Белгия ще се наложи да зареждаме от България. Ако имате опит и добри впечатления от някой вносител, моля за информация (име, тел, адрес).

Благодаря Ви предварително. Yusein R.

Много мислихме какво точно да ви питаме, тъй като за пръв път се захващаме с тези неща. Разбираме, че като всяко начинание и това си има своите тънкости, но се надяваме ако не друго, поне да получим някакъв първоначален ориентир, с който да започнем. А след това опитът ще ни научи най-добре. :) 
И така, първият и най-важен за нас въпрос е: от къде да зареждаме стоката си? В блога споменавате, че трябва да е от няколко различни места за да усетим разликите. Може ли да ни посочите конкретни складове и надеждни вносители. ( ние сме от Югозападна България)
Вторият ни въпрос е: Каква стока да зареждаме, имам предвид като качество; колко Екстра, Първо, Второ и т.н.?
Третият ни въпрос е как да продаваме дрехите - кои на килограм и кои на бройка?
Четвъртият въпрос е как да определяме цените на дрехите за да се борим с конкуренцията и същевременно да сме на печалба.
Пети: Колко често трябва да зареждаме за да имат интерес клиентите да ни посещават?
Шестият въпрос ни е относно сигурността; как да се предпазим от недоброжелателни клиенти, които ще скатават по блузка-две в чантите си :). (При положение, че като за начало нямаме възможност за големи инвестиции в камери или защитни пищялки на вратите)
Седми въпрос: ако имате информация за складове в Белгия, от които могат да се закупят (първоначално) по малки количества -от рода до 500 кг. моля споделете.
До тук Ви зададохме седем въпроса, тъй като сме още неопитни и може би пропускаме важни точки, за които да питаме, Ви молим да ни дадете някои важни съвети, които мислите че ще са ни от полза в рамките на трите ни оставащи въпроса. 
Благодарим предварително и ще очакваме отговорите Ви в наи близки срокове.
Поздрви 



Здравейте,
ще се опитаме конкретно да Ви отговорим на посочените въпроси и накрая да направим едно резюме.

1.от къде да зареждаме стоката си? В блога споменавате, че трябва да е от няколко различни места за да усетим разликите. Може ли да ни посочите конкретни складове и

надеждни вносители. ( ние сме от Югозападна България)

Така, това е най- важният момент от целият процес. Нямате ли хубава и точна стока за Вашите клиенти все едно нищо нямате. Ако Ви е калпава стоката колкото и да се стараете
да угодите на клиентите си ( усмивки , добро отношение ...) няма да реализирате нужните продажби. Ние попаднахме в този капан на времето. Супер отношение към клиентите,
отваряш им вратата ходиш с тях говориш усмивки , а те се врътват из магазина виждат , че няма вече нищо хубаво и ново за тях и си заминават. А реално са дошли с $ да си купят
нещо.
Стигнали сме до извода , че ако стоката ти е хубава и на нормални $ , дори да си гониш клиентите те пак ще дойдат да се ровят из магазина и да искат да купят от нея.
Конкретно от къде да зареждате, в момента големите борси не са много. Хумана ( с.Слънчево), Мания , Бултекст , ЕвроТекст, ЕкстраТекст, ТЕКСАЙД ,Мъпет Маг.
Има няколко по-малки търговци който зареждат от тези магазини, и са тип малки борси който сортират за техни магазини и отделно продават ненужната им стока на едро.
Няма реално борса в Б-я , която да работи за Вашият интерес, с малки изключения на ЕвроТекст и ТЕКСАЙД. Ще кажете защо, ?! Ще Ви обясня конкретно сега.
Имаме доста сериозни отношения със всички посочени борси по-горе. Изградили сме добри отношения със собственици или мениджърите им и имаме вътрешна информация
която е . Всички поддържат ТЕХНИ вериги магазини. Като част от магазините им са в Гърция и Румъния.
Когато вкарат един контейнер стока 20т. от тях заделят "каймака" 4т. , който отива директно в Гръцките или Румънските им магазини. ( Там продават на 40евро/кг) После заделят 7т
от най-хубавите останали дрехи за вътрешната си магазин-на мрежа. Имат 3т. брак ( скъсани изцапани , възглавници, ... ) те се изхвърлят и остават 6т дрехи вече се досещате с
какво качество. Е тези дрехи са за такива като Вас.
Хубавото при Вас е ,че близко нямате сериозни складове. Това значи , че конкуренцията Ви ще бъде слаба в сравнение с Варна където сме ние. Тука всичките имат огромни
складове и във Варна да правиш магазин е безумие. Само трябва да си намерите сигурни хора който да Ви пращат по еконт , чувалите с дрехи от Варненски складове и мисля , че
ще се справите с логистиката. Част от тях имат складове и в София. ТЕКСАЙД , Мания. В тях имаме много силни позиции който могат да Ви съдействат за първоначално
зареждане. Другото е палите буса и идвате до Варна или София и зареждате.
Задължително ако сами, ще купувате от складове трябва да е по - малко от няколко места. Първоначално зареждане само екстра качество. Без второ трето .... Много е Важен
старта и първото впечатление на клиента. При първото зареждане не гоним печалба а , набиране на редовни клиенти.
Аз бих препоръчал конкретно тези фирми за първо зареждане : Мания, Евротекст, ТЕКСАЙД . Другите са трудни за работа а Хумана в момента работят само с трето качество.

Вторият ни въпрос е: Каква стока да зареждаме, имам предвид като качество; колко Екстра, Първо, Второ и т.н.?

Първо зареждане задължително, първо качество ( най-скъпото и хубаво ), после лека полека се вкарва и талаша от който се печели повече.
Каква стока да зареждаме ?! Това никой не знае все още за Вашият обект. Зависи от няколко фактора. Главният е клиентите живеещи около магазина . Те ще са 90% от редовните
клиенти. 10% ще са случайно минаващи. Първо се зарежда от всичко по-малко за да се види кое върви повече и със всяко следващо зареждане се увеличава по-търсеният артикул.
Недопустимо е мръсни ,скъсани ,заваляни дрехи . Дрехите трябва да са подбрани ,изгладени ,ароматизирани ако трябва .Да лъха на качествено и марково .
Третият ни въпрос е как да продаваме дрехите - кои на килограм и кои на бройка?

Задължително на бройка. Всяка дреха се слага етикет с цена. Поставянето става с пистолет за етикети, и на квадратни картончета с маркер се пишат цените.
Работата е доста, но най- важното е да не си пестите трудът.

Четвъртият въпрос е как да определяме цените на дрехите за да се борим с конкуренцията и същевременно да сме на печалба.

Реално нямате конкуренция. Дрехите са уникални все пак. Как да определите цените: Купувате примерно екстра качество на 15лв/кг.
От чувала вадите едни дънки теглите ги с кантар и виждате , че тежат 0,60кг = 9лв толкова ги купувате. Минимум им слагайте 50% надценка. Със зимните дрехи се слага по-малка
надценка с летните повече. На някой можете да умножите х 2 или 3 до 5. Зависи от това дали е атрактивен артикула дали е Марков , дали е ретро , Запознайте се с марките във
всеки тип артикули ( Дънки , блузи , панталони , детски дрехи , чанти .... ) И завишавйте цената според ситуацията. Измислете си тайни знаци или код който може да сложите с малки
букви или цифри , на етикета за да знаете колко ви е базовата цена на която сте я купили и от коя борса . Това много помага след време когато всичко е умесено да знаете реално
какво става в този магазин. Също и когато правите промоции да знаете до колко да падате в цената.

Пети: Колко често трябва да зареждаме за да имат интерес клиентите да ни посещават?
Всяка седмица нова стока . .. Това е перфектния вариант, но не може да си го позволите с един магазин . И идеалният вариант е да отворите три магазина и да въртите всяка неделя
стоката между магазините. Истината е , че повече от 30% от цялото ново зареждане не може да продадете . И какво правите с другите 70% ? Много важен момент. Ние така се
издънихме, мислихме си , че правим пълно зареждане и после само , ще до зареждаме. И какво стана първият месец 4500лв печалба. вторият 2000лв третият 1000лв и от там
нататък влязохме в спиралата на фалита ( -10 000лв) Схемата с до зареждането е най- губещата. Лесен вариант е със склад ако смятате само един магазин да въртите.
Прибирате всичко в склада на една , две седмици и изкарвате изцяло ново зареждане. Имайте в предвид , че клиента е адски паметлив. Той , ще запомни по добре стоката Ви от
Вас. С едно идване той , ще знае какво имате, ще си купи две три неща и като дойде след една седмица и пита " Ко, ново ?" Вие какво правите ?  Ще му кажете " Ами тука имаме два
щендера с нова стока, понеже само толкова купиха през седмицата и толкова до заредихме. "Ами сами се досещате , че не върви така . Аз силно ви съветвам старт с три магазина
или в краен случай- склад . Но си е разхищение хубавата стока да стой в склад , като може да е на друго място и някой да я купи.

Шестият въпрос ни е относно сигурността; как да се предпазим от недоброжелателни клиенти, които ще скатават по блузка-две в чантите си :). (При положение, че като за начало
нямаме възможност за големи инвестиции в камери или защитни пищялки на вратите)
Да има ги, доста са нагли и трудно различими. Доста от тях са лелки, добре изглеждащи. Не е хубаво да го допускате, понеже тръгнели слух , че лесно се краде, ще имате масови
атаки от "редовни клиенти". Забелязали сме , че кражбите стават по два начина. Единият е със смяна на дрехите. Идват с една блуза, остават старата и слагат новата. Тука лесно ,
ще го хванете понеже , ще забележите , че няма етикет дрехата и мирише на пот. Другото е слагат дрехите под палта дрехи , чанти. Тогава , ще видите празна закачалка.
Задължително обирайте празните закачалки , така с един бърз оглед за 10 сек. ще забележите дали има закачалка свободна. А за 1-2мин ще видите дали има дрехи без етикет. Ако
го правите след излизането на всеки клиент , ще разберете кой точно "дърпа" дрехи. Отделно сложете си камери и табелки с надписи за видео наблюдение. Ако в началото не ви
се дават $ , поне сложете играчки камери из целия магазин , мисля че по 10лв ги продават.

Седми въпрос: ако имате информация за складове в Белгия, от които могат да се закупят (първоначално) по малки количества -от рода до 500 кг. моля споделете
Знам че Мания зареждаха от Белгия , но спряха понеже падна много качеството. Сега зареждат само от САЩ, командироваха си две семейства да живеят там и да им правят
логистиката. Твърдо не Ви съветвам да пазарувате от складове извън България. Всеки един от тези Бг складове внасят от порядъка на 100т месечно , а има доста по-големи
Украински , Румънски , Полски търговци който зареждат пак от там . А Вие ще отидете и ще кажете искам 0,5т ... Да , ще Ви дадат но се досещате какво и като му сложите
транспорта и главоболията до Южна Бг... се обезсмисля гимнастиката.

В резюме ще кажем :
Качеството на стоката която , ще Ви дадат складовете в Б-я, зависи от личното Ви отношение с лелката която завежда склада. В началото на нас ни даваха доста кофти стока и на
гонеха постоянно . Но с времето почнахме да оставаме бакшиш на лелката или на младежа който избираше чувалите със стоката и нещата си дойдоха на място. Те ни имат довери
вече да ни дадат подбрана стока , и да вземат % над цената която искат във формата на бакшиш. Колкото и да е странно в тези борси има чували за техни хора и за такива който
тъкмо навлизат в бизнеса. Първо зареждане задължително да е от някоя борса, след това забелязвам , че доста търговци като Вас ходят по магазините на Мания и Бултекст и си пазаруват на бройка. Това е хубав вариант на работа , след като знаете вече какво Ви търсят клиентите си обирате от тези магазини конкретните дрехи. Тогава няма изненади.
Имайте в предвид , че за дрехите имате 4 сезона ( Зима , Пролет , Лято , Зима ) Това означава, че ще имате 4 изцяло нови зареждания , което си гълта доста финанси и ресурс по складирането на дрехите.  Най- силните месеци са Септември до Януари , Февруари Март няма продажби . Април Почва работата и се засилва до Началото на Юли и тогава спира Юли Август няма работа и Септември пак почва. Имате 4 месеца в годината ( Февруари , Март , Юли Август ) когато работата е около 0, Имате 4 месеца когато работата е колкото да си избиете разходите и 4 месеца когато ще сте в кампания .

Харесайте ни във фейс Бук и ще можем конкретно да дискутираме върху бизнеса с дрехи втора употребя :
https://www.facebook.com/pages/Drehi-vtora-upotreba/295851110622800

Няма коментари:

Публикуване на коментар